Міні-музей в дитячому садку.

  Музейна педагогіка… Сьогодні це словосполучення знайоме майже всім, хто має відношення до виховання та освіти юного покоління. Це галузь педагогічної науки яка побудована на основі науково практичної діяльності й орієнтована на передачу культурно-освітнього досвіду в умовах музейного середовища.
     Що ж таке міні-музей в дитячому садку?
     Міні-музей в дитячому садку – це особливий розвивальний простір, створений з метою доручення дитини до світу мистецтва, розширення її культурного й національного світогляду, формування життєвої компетентності.
     Чи часто наші діти бувають у музеях? Ми провели анкетування; і результати батьків показали, що більшість вихованців дитячого садка жодного разу не бували в музеї.. причини різні. Найчастіше мамам і татам просто не приходила в голову ідея такої екскурсії, а багато батьків вважають, що з дошкільнятами ще зарано відвідувати такі установи. Але я не згодна з батьками. Уже в наймолодшому віці діти починають цікавитись різними предметами, адже дитина пізнає навколишній світ, накопичуючи чуттєві враження від предметів, що її оточують.
     Основна мета і завдання створення міні-музеїв в дитячому садку.
-         Створити предметно- розвивальне середовище, яке б сприяло формуванню у дітей пізнавального інтересу та естетичн6ого сприймання предметів, об’єктів і явищ навколишньої дійсності.
-         Ознайомлення дітей з образотворчим мистецтвом, архітектурою, декоративно-ужитковим мистецтвом.
     Саме разом з батьками на сьогодні в нашому дошкільному закладі вже створено багато міні-музеїв. В нашій групі створено міні-музей «Хліба».
В колекції музею знаходяться різновиди круп, зерна (пшениця, овес, жито, ячмінь, кукурудза…), борошна. Ілюстрації «Хліб – усьому голова». Яскраві експонати (колоски, різні види з борошна (печиво, хліб, коровай…)). Підібраний відповідний матеріал, який відповідає даній тематиці; дидактичні ігри.
     Створення міні-музею «Хліба» допомогло мені заповнити допитливий простір малят знання про хліб. Діти дізнаються, який шлях проходить зернинка, перш ніж потрапити до нас у вигляді хліба на стіл.
     Основне призначення музею – розширити знання дітей про хліб – основний продукт нашого столу. Ознайомити з ознаками та історією зерна, властивостями; дати можливість дітям діяти з тістом, створювати з нього незвичні вироби.
    
     Дитина має можливість брати вироби у руки, розглядати їх, обстежувати, а також переставляти на інше місце, створювати власну експозицію. У такому музеї дитина є – співавтором.
     Міні-музей став невід’ємною частиною розвиваючої предметного середовища нашого дошкільного закладу.
«Доручай себе дітям! Будь
терплячим в чеканні дива і будь
готовим до зустрічі з ним в
дитинстві!
(Ш.О Амонашвілі)


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу