Міні-музей в дитячому садку.
Музейна педагогіка… Сьогодні це словосполучення знайоме
майже всім, хто має відношення до виховання та освіти юного покоління. Це
галузь педагогічної науки яка побудована на основі науково практичної
діяльності й орієнтована на передачу культурно-освітнього досвіду в умовах
музейного середовища.
Що ж таке міні-музей в дитячому
садку?
Міні-музей в дитячому садку – це особливий розвивальний простір, створений з
метою доручення дитини до світу мистецтва, розширення її культурного й
національного світогляду, формування життєвої компетентності.
Чи часто наші діти бувають у
музеях? Ми провели анкетування; і результати батьків показали, що більшість
вихованців дитячого садка жодного разу не бували в музеї.. причини різні.
Найчастіше мамам і татам просто не приходила в голову ідея такої екскурсії, а
багато батьків вважають, що з дошкільнятами ще зарано відвідувати такі
установи. Але я не згодна з батьками. Уже в наймолодшому віці діти починають
цікавитись різними предметами, адже дитина пізнає навколишній світ, накопичуючи
чуттєві враження від предметів, що її оточують.
Основна мета і завдання створення
міні-музеїв в дитячому садку.
-
Створити предметно- розвивальне середовище, яке б сприяло
формуванню у дітей пізнавального інтересу та естетичн6ого сприймання предметів,
об’єктів і явищ навколишньої дійсності.
-
Ознайомлення дітей з образотворчим мистецтвом,
архітектурою, декоративно-ужитковим мистецтвом.
Саме разом з батьками на
сьогодні в нашому дошкільному закладі вже створено багато міні-музеїв. В нашій
групі створено міні-музей «Хліба».
В колекції музею знаходяться різновиди круп, зерна (пшениця, овес, жито,
ячмінь, кукурудза…), борошна. Ілюстрації «Хліб – усьому голова». Яскраві експонати
(колоски, різні види з борошна (печиво, хліб, коровай…)). Підібраний
відповідний матеріал, який відповідає даній тематиці; дидактичні ігри.
Створення міні-музею «Хліба»
допомогло мені заповнити допитливий простір малят знання про хліб. Діти
дізнаються, який шлях проходить зернинка, перш ніж потрапити до нас у вигляді
хліба на стіл.
Основне призначення музею –
розширити знання дітей про хліб – основний продукт нашого столу. Ознайомити з
ознаками та історією зерна, властивостями; дати можливість дітям діяти з
тістом, створювати з нього незвичні вироби.
Дитина має можливість брати
вироби у руки, розглядати їх, обстежувати, а також переставляти на інше місце,
створювати власну експозицію. У такому музеї дитина є – співавтором.
Міні-музей став невід’ємною частиною
розвиваючої предметного середовища нашого дошкільного закладу.
«Доручай себе дітям! Будь
терплячим в чеканні дива і будь
готовим до зустрічі з ним в
дитинстві!
(Ш.О Амонашвілі)
Коментарі
Дописати коментар